torsdag, januari 12, 2006

Letterman vs. O'Reilly

RolandPM har tidigare bloggat om när Bill O'Reillys satte David Letterman på plats i den senares eget program:

Jag såg just Bill O´Reilly intervjuas av David Letterman. Sällan har jag sett Letterman lämna det komiska så totalt för att sätta dit en gäst.

Good news. Han blev själv nitad.

Missförstå mig inte. Jag är en stor fan av Letterman och inte alls förtjust i O´Reilly. Men det var mycket underhållande att se Letterman förlora en duell där han själv valt vapen. Och dessutom hade O´Reilly rätt och Letterman fel.

Diskussionen gällde Irakkriget, Cindy Sheehan och hotet mot julen. I den sista frågan hade Letterman visserligen rätt, men förlorade ändå eftersom han inte ville erkänna det fjantiga i att skolor ändrar texten på Stilla Natt för att originalet hotar uppdelningen mellan kyrka och stat.

Duellen finns nu att se på Bill O'Reillys hemsida. Ganska bra underhållning, får jag säga.